Діяльнісний підхід в освіті України: наскрізні бачення, цілісність впровадження.

ACtC 3dR7hZOWmEmol9Dr 5QeF5UjE3ivlvHT0Twkum1Zb0UjLwsEGj5KJi87npQjSxPXMOpbjjWDH3o4LIezYBjX04BEO8enzvC6INc8uPERI lOavXgKHoxDJgXKu Ee6kry9R1LRsBElOUuRm83t92pYV=w1273 h536 no?authuser=0

Актуальність тематики діяльнісного підходу зумовлена низкою причин, серед яких і результати дослідження щодо ефективності впровадження, опитування педагогів, батьків, даних Всесвітнього економічного форуму 2020.

21 травня вчителі з початкової освіти Трускавецької МТГ мали змогу бути учасниками практико орієнтованого навчання з реалізації принципів діяльнісного підходу в початковій школі.

Спікерами Meet-засідання були амбасадори змін в освіті, зокрема з напрямку реалізації принципів діяльнісного підходу, науковці та практики – координатор освітніх ініціатив Lego Foundation, канд. пед. наук Оксана Рома та учитель-практик, тренер з освітніх програм Lego Foundation Алла Оленич. Доповідачки розкрили зміст та мету меморандуму між Міністерством освіти і науки України та The Lego Foundation щодо впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти.

З учителями було проведено низку вправ з використанням прийомів, які успішно можна реалізовувати засобами дистанційного навчання. Це і календарикові-математична розминка, і вправа з використанням цеглинок Лего, вправи із активного залучення до навчання  і т. ін. На думку спікерів, використання діяльнісних методів навчання дасть змогу формувати в здобувачів освіти наскрізні уміння, що забезпечуватимуть у майбутньому здатність особистості самостійно навчатися, креативно мислити, проявляти лідерські якості, бути відповідальним громадянином. До речі, саме ці уміння, у розрізі 2025, є ключовими (за даними Всесвітнього економічного форуму 2020).

Учасники конференції ознайомилися з перевагами застосування діяльнісного підходу (на прикладі учнів класу):

          Всі учні залучаються в навчальних процес, допомагаючи один одному;

          Учні діляться ідеями один з одним, працюють в команді, змінюються своє мислення на основі роботи групи;

          Учні більше працюють практично з різним навчальним інструментарієм, проводять досліди, які підводять до розуміння предметів та явищ;

          Розвивається критичне мислення, уміння аналізувати, синтезувати навчальний матеріал (знання), які в подальшому будуть використовуватися в житті;

          Діти вчаться працювати з інформацією, уміють її аналізувати, використовувати в різних ситуаціях, моделювати наслідки, встановлювати залежності в навколишньому світі.

          Учні відкриті до спілкування, вчаться приймати рішення.

В завершення навчання, були відповіді на запитання, педагогам було запропоновано долучитися до тематичних спільнот в соціальних мережах, Всеукраїнського фестивалю гри, навчання та натхнення PlayFast, а також навчання «Гра по-новому, навчання по-іншому».